• Team De Marinx 2017-2018
  • Schoolgids
    • Schoolgids 2015-2019
    • Jaarkatern 2017-2018
  • Ouderinformatie
    • Ouderbetrokkenheid 3.0
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderraad
    • Buitenschoolse opvang
    • Schooljaarverslag 2016-2017
    • Schooltijden
    • Verlof aanvragen
  • Missie & visie
    • Missie
    • De zeven kernwaarden
    • Schoolplan 2015 - 2019
    • Adaptief onderwijs
    • 'The leader in me'
    • Flyer 'Leren doen we samen'
    • Opbrengstgericht werken
    • Strategisch jaarplan 2017-2018
  • Katholieke grondslag
  • Schoolklimaat
    • Omgangsprotocol
    • Kanjertraining
    • Informatiefolder Kanjertraining
  • De brede school
    • Buitenschoolse opvang
    • Peutereducatie
  • Passend onderwijs
    • Ondersteuningsprofiel
  • Rapport onderwijsinspectie
  • Rondleiding / inschrijven
  • Groep 1/2 A
  • Groep 1/2 B
  • Groep 3
  • Groep 4
  • Groep 5
  • Groep 6
  • Groep 7
  • Groep 8 A
  • Groep 8 B
  • De plusklas
  • Onderbouw
  • Middenbouw
  • Bovenbouw
  • Vieringen
  • Sport
  • Cultuur
  • Algemeen

Groep 6


In groep 6 werkt Jacintha Groot (ma t/m vr)

 

 

Schoollied en spelletjes

De vader van Nienke kwam in de klas om samen met  ons te werken aan het schoollied van De Marinx. We hebben in groepjes allerlei zinnen bedacht. We probeerden vooral leuk te rijmen, dat is nog best lastig als de woorden ook iets moeten betekenen. 

We doen ook allerelei leuke en leerzame spelletjes in de klas. Balletjes doorgooien om het tempo van de tafels hoog te houden. De tussendoortjes als we hard werken vinden we ook erg leuk. En we hebben de kahoot quiz met juf gespeeld. We zaten allemaal achter een laptop of ipad om ons antwoord aan te klikken. Op het digibord zagen we de vraag en wie in de top vijf stond gedurende het spel. Wat hadden we er een plezier in!

 

WhatsApp Image 2018-02-08 at 22.12.55WhatsApp Image 2018-02-08 at 22.12.55 (1)WhatsApp Image 2018-02-08 at 22.12.55 (2)WhatsApp Image 2018-02-08 at 22.12.56WhatsApp Image 2018-02-08 at 22.12.56 (1)WhatsApp Image 2018-02-08 at 22.12.56 (2)WhatsApp Image 2018-02-08 at 22.12.57 (1)WhatsApp Image 2018-02-08 at 22.12.57 (2)WhatsApp Image 2018-02-08 at 22.12.57 (3)WhatsApp Image 2018-02-08 at 22.12.58WhatsApp Image 2018-02-08 at 22.12.58 (1)WhatsApp Image 2018-02-08 at 22.12.58 (2)WhatsApp Image 2018-02-08 at 22.12.59WhatsApp Image 2018-02-08 at 22.12.59 (1)WhatsApp Image 2018-02-08 at 22.12.59 (2)WhatsApp Image 2018-02-08 at 22.12.59 (3)WhatsApp Image 2018-02-08 at 22.13.00WhatsApp Image 2018-02-08 at 22.13.00 (1)

 

Werkstukken

Wij zijn hard aan het werk voor onze werkstukken! Stap voor stap neemt juf ons mee in dat proces. Eerst hebben we een onderwerp gekozen, toen opgeschreven wat wij daar al van wisten. Daarna hebben we vragen gesteld over het onderwerp, toen informatie gezocht. Dat doen we door een goed boek uit te kiezen (we kijken naar de titel en de inhoudsopgave). We lezen een stukje tekst, dan doen we het boek dicht en schrijven we belangrijke woorden in een mindmap. Als we genoeg informatie hebben gevonden mogen we drie titels voor hoofdstukken maken en dan beginnen we met een hoofdstuk in eigen woorden te schrijven. Dat doen we met ons mindmap erbij. We vinden het erg leuk en zijn er heel erg serieus mee bezig! 

Met rekenen hebben we buiten met referentiematen gewerkt. We hebben van verschillende objecten geschat hoe hoog ze zijn. 

We hebben een hele goede werkhouding! Zo goed, dat ons klassendoel is gehaald en dat we een keer met de hele klas op de fiets naar Schagen gaan! We zijn heel blij en blijven een ontzettend goede werkhouding hebben. 

We werken ook goed aan onze persoonlijke doelen. Het doel hangt aan de boom op een blad, het blad mag uit de boom als het doel gehaald is. We willen de boom in de winter helemaal kaal hebben. Dan moeten alle doelen gehaald zijn, we zijn al op de goede weg! Iedereen die zijn/haar doel haalt krijgt een applaus en mag het blad op het prikbord hangen. We vragen heel proactief hulp om ons persoonlijke doel te bereiken.

 

WhatsApp Image 2018-01-16 at 11.13.42WhatsApp Image 2018-01-16 at 11.13.42 (1)WhatsApp Image 2018-01-16 at 11.13.42 (2)WhatsApp Image 2018-01-16 at 11.13.42 (3)WhatsApp Image 2018-01-16 at 11.13.42 (4)WhatsApp Image 2018-01-16 at 11.13.43WhatsApp Image 2018-01-16 at 11.13.43 (1)WhatsApp Image 2018-01-16 at 11.13.43 (2)WhatsApp Image 2018-01-16 at 11.13.43 (3)WhatsApp Image 2018-01-16 at 11.13.43 (4)WhatsApp Image 2018-01-16 at 11.13.43 (5)WhatsApp Image 2018-01-16 at 11.13.44WhatsApp Image 2018-01-16 at 11.13.44 (1)WhatsApp Image 2018-01-16 at 11.13.44 (2)WhatsApp Image 2018-01-16 at 11.13.44 (3)WhatsApp Image 2018-01-16 at 11.13.44 (4)

 

5 december

Yes! We mochten de gedichten lezen en de cadeaus uitpakken!! Wat had iedereen mooie gedichten en leuke surprises. Ook waren er erg leuke cadeaus voor elkaar gekocht, wat een feest! 

 

GroepGroepsfotoWhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.31WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.31 (1)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.31 (2)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.32WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.32 (1)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.32 (2)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.32 (3)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.32 (4)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.32 (5)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.32 (6)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.33WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.33 (1)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.33 (2)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.33 (3)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.33 (4)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.33 (5)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.34WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.34 (1)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.34 (2)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.34 (3)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.34 (4)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.34 (5)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.34 (6)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.35WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.35 (1)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.35 (2)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.35 (3)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.35 (4)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.35 (5)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.36WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.55WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.55 (1)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.56WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.56 (1)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.56 (2)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.56 (3)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.56 (4)WhatsApp Image 2017-12-07 at 16.00.56 (5)

 

Sinterklaastijd

Wat een leuke en gezellige tijd! We hebben de klas mooi versierd en de surprises zijn helemaal bijzonder. Dat maken we dit jaar voor het eerst mee. Iedereen heeft iets moois gemaakt voor een klasgenoot. We kijken al een paar dagen steeds op het leerplein hoe mooi het allemaal gemaakt is en we kijken allemaal erg uit naar het gedicht en de cadeaus. Ook probeert iedereen het nog steeds heel goed geheim te houden, wie wat gemaakt heeft. 5 december mogen we het eindelijk allemaal weten!

Met rekenen leren we dat je in een verhoudingstabel goed op kunt schrijven wat je aan bijvoorbeeld ingrediënten nodig hebt voor verschillende aantallen van personen. Juf is zo trots op ons, we werken zo hard en doen zo goed ons best. Daarom had ze een verrassing voor ons. We gingen vrijdagmiddag pepernoten bakken!! Iedereen maakte een verhoudingstabel met de benodigdheden voor bepaalde aantallen. Doordat een paar kinderen extra boter mee hadden genomen mochten we een dubbele portie maken! We zagen meteen dat rekenen en begrijpend lezen heel belangrijk zijn, ook voor het maken van pepernoten! Als je niet goed rekende, woog of niet goed las.... dan werd het geen pepernotendeeg. Iedereen ging heel zorgvuldig met zijn/haar eigen deeg om en de pepernoten zijn heel verschillend, maar prachtig en vooral lekker geworden! 

 

WhatsApp Image 2017-12-01 at 15.17.34WhatsApp Image 2017-12-01 at 15.17.34 (1)WhatsApp Image 2017-12-01 at 15.17.34 (2)WhatsApp Image 2017-12-01 at 15.17.34 (3)WhatsApp Image 2017-12-01 at 15.17.35WhatsApp Image 2017-12-01 at 15.17.35 (1)WhatsApp Image 2017-12-01 at 15.17.36WhatsApp Image 2017-12-01 at 15.17.36 (1)WhatsApp Image 2017-12-01 at 15.17.36 (2)

 

 

Allerlei activiteiten in groep 6

Wat doen we veel leuk en leerzame dingen in groep 6! Onze klas is héél erg goed in opletten, luisteren en zelfstandig werken. We hebben een hele goede werkhouding! We stellen voor de blokken van taal, spelling en rekenen ook doelen die we met de klas willen halen, die hebben we met blok 2 ruim gehaald. We zijn heel trots op onszelf en juf is ook heel trots op ons! We doen ook spelletjes met spelling bijvoorbeeld 'juf/meester spelen en klasgenoten moeilijke woorden laten schrijven. Met taal verbreden we onze woordenschat op verschillende manieren en we kunnen heel goed samenwerken. Want 'je hoeft niet met die klasgenoot te trouwen, maar je moet er wel mee samen kunnen werken'. En dat gaat heel goed! Met gym hebben we hard gelachen met 'lieveheersbeestjestikkertje'.

Onze boom is ook prachtig geworden, we blijven hem steeds meer uitbreiden met mooie details en we lezen heerlijk onder de boom in de zitzakken. We zijn ook begonnen met het werkstuk en waar iedereen heel enthousiast over is: de chromebooks gebruiken! We hebben geleerd hoe we op onze eigen naam in kunnen loggen en mogen regelmatig werken op een chormebook. 

 

WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.37WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.37 (1)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.38 (1)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.38 (2)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.38 (3)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.38 (4)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.38 (5)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.38 (6)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.39 (2)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.39 (3)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.40WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.40 (2)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.40 (5)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.41WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.41 (1)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.41 (2)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.41 (4)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.41 (5)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.41 (6)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.42WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.42 (1)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.35.42 (2)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.36.01WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.36.02WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.36.02 (1)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.36.02 (2)WhatsApp Image 2017-11-15 at 21.36.02 (3)

 

Filmcamera en andere activiteiten

Vrijdag 20 oktober was een filmploeg in de klas! Van TV Noord Holland. Ze kwamen voor Tina om een opname te maken over stotteren voor de 'wereldstotterdag'. We vonden het erg interessant! Ze deden een interview met Tina, wat Tina heel goed deed! Ze filmden tijdens de les en Giel V. en Pleun mochten wat vragen beantwoorden. Ze legden ons ook kort wat uit over de microfoon, de camera en oortjes. Zondag 22-10-2017 om 17.00 wordt het uitgezonden. 

We hebben tot de herfstvakantie elke gewoonte herhaald. We herkennen de gewoontes al goed! Voor elke gewoonte die we herkennen kunnen we een veertje verdienen. Als we tien veren hebben verdiend denken we aan gewoonte 7 en spelen we een spel! We hebben nu al 20 veren! Bij elke gewoonte hebben we het verhaal uit het boek gelezen en een activiteit/opdracht/spel gedaan. Bij gewoonte 6 maken we bijvoorbeeld met de hele klas een puzzel van 1000 stukjes, die is nog niet af. 

Meike had veel kastanjes en schillen daarvan meegenomen, met satéprikkers. Dat was heel leuk, want dat sloot perfect aan bij onze taalles 'schrijf een doetekst voor een poppetje van kastanjes'. We moesten de tekst schrijven en volgens die tekst het poppetje maken. 

Ook wordt er weer een nieuwe thematafel gemaakt, nu over de VOC.

We maken een heleboel leerzame en leuke dingen mee in groep 6!

20171019_11181220171019_11202120171019_11203120171019_11270020171019_11271820171019_11452420171020_10091220171020_10390120171020_105507

 

Toneelstukjes en boeken

Met aardrijkskunde hebben we het over de waternoodsramp gehad. Met een bakkaart hadden verschillende groepjes daar een toneelstukje over gemaakt. We weten goed wat er gebeurde met de waternoodsramp!

Omdat het de kinderboekenweek is hebben verschillende activiteiten gedaan met en rondom boeken. De 'boekensushi' vonden we erg leuk. Ook weten we wat een auteur en een illustrator is. We hebben een ontwerp voor een voorkant van een boek gemaakt. Daarbij letten we op de titel, auteur, illustrator, de rug van het boek en een pakkend plaatje. 

We vinden het ook erg leuk om toneelstukjes uit te spelen met de Kanjertraining. We weten goed wat de petten betekenen en hoe we moeten reageren als iemand een verkeerde pet op heeft. We hebben ook verteld waar we trots op zijn! Redenen genoeg!

We hebben ook in groepjes de belangrijke onderdelen van taal herhaald en gepresenteerd aan de klas. Dat deden we erg goed! 

Met Engels hebben we geleerd hoe je mensen en kleding omschrijft. Dat was interessant. 

 

WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.19WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.19 (1)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.19 (2)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.20WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.20 (1)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.20 (2)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.20 (3)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.20 (4)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.20 (5)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.20 (6)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.21WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.21 (1)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.21 (2)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.21 (3)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.21 (4)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.21 (5)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.21 (6)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.22WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.22 (1)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.22 (2)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.22 (3)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.22 (4)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.22 (5)WhatsApp Image 2017-10-12 at 19.16.22 (6)

 

Bladeren van keramiek

Maandag 2 oktober kwam een kunstenaar bij ons in de klas. Zij heeft ons uitgelegd hoe we met keramiek bladeren konden maken. Voordat ze kwam hebben we met juf bladeren bekeken. De vorm, de nerven, de kleuren en de verschillen. Die kennis konden we goed gebruiken bij het maken van onze eigen bladeren. We hebben goed gelet op details. We mochten de bladeren ook een kleurtje geven. De kunstenaar neemt ze mee en gaat ze bakken in een grote oven. Als ze klaar zijn neemt ze ze weer mee naar school en worden ze in de schoolboom bij de trap gehangen. Daarom hebben we ook een gaatje in het blad gemaakt. Toen we eerste echte vormen hadden nagemaakt, mochten we daarna nog fantasie vormen maken. We vonden het heel leuk om te doen!

 

WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.56.59WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.56.59 (1)WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.56.59 (2)WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.56.59 (3)WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.00WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.00 (1)WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.00 (2)WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.00 (3)WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.00 (4)WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.00 (5)WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.01WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.01 (1)WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.01 (2)WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.01 (3)WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.01 (4)WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.01 (5)WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.02WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.02 (1)WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.02 (2)WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.02 (3)WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.02 (4)WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.02 (5)WhatsApp Image 2017-10-02 at 14.57.03

 

Drama en de sterkste van de klas

We hebben onze eerste dramales in groep 6 gehad. We hebben geleerd wat tableaus zijn en hebben die uitgebeeld. We vonden het erg leuk! 

Ook hebben we met gym de sterkste van de klas gevonden. De finale ging tussen Giel V. en Dax.... het was ontzettend spannend, Dax heeft gewonnen!

 

20170929_11130320170929_13311820170929_13315020170929_13345220170929_13352720170929_13381620170929_13384620170929_13413020170929_134208

 

De kauw met een kapotte vleugel

Woensdag 27 september hebben we tijdens het buiten spelen een kauw gevonden. Hij zat op de grond en kon niet meer vliegen. We hebben hem opgepakt en mee naar binnen genomen. Zijn vleugel was aan de voorkant kapot. We hebben hem mee de klas ingenomen, daar deden we hem in een doosje. We hadden nog kippengaas van de boom, dat deden we over het doosje heen. Daarna zochten we op internet wat je moet doen met een gevonden vogel. We kwamen uit op de dierenambulance bellen. We hebben de site bekeken en gelezen wat en hoe we dat moesten doen. We bespraken in de klas hoe je een telefoongesprek voert en wat je allemaal moet zeggen. Ruby mocht bellen. Dat deed zij heel goed. Eerst namen ze niet op, maar de tweede keer wel. Ze zeiden dat ze hem kwamen ophalen. Dat deed een mevrouw van de dierenambulance. Ook deden we heel rustig voor het kauwtje, want anders zou hij stress krijgen.

We vonden het erg leuk en leerzaam!!

 

WhatsApp Image 2017-09-27 at 14.59.43WhatsApp Image 2017-09-27 at 14.59.43 (1)WhatsApp Image 2017-09-27 at 14.59.43 (2)WhatsApp Image 2017-09-27 at 14.59.43 (3)WhatsApp Image 2017-09-27 at 14.59.43 (4)WhatsApp Image 2017-09-27 at 14.59.44WhatsApp Image 2017-09-27 at 14.59.44 (1)WhatsApp Image 2017-09-27 at 14.59.44 (2)WhatsApp Image 2017-09-27 at 14.59.44 (3)WhatsApp Image 2017-09-27 at 14.59.44 (4)WhatsApp Image 2017-09-27 at 14.59.44 (5)WhatsApp Image 2017-09-27 at 14.59.44 (6)WhatsApp Image 2017-09-27 at 14.59.45WhatsApp Image 2017-09-27 at 14.59.45 (1)WhatsApp Image 2017-09-27 at 14.59.45 (2)WhatsApp Image 2017-09-27 at 14.59.45 (3)

 

De eerste schoolweek in groep 6

 

De eerste dag gingen we praten in de kring over wat we allemaal gaan doen in groep 6. We hebben veel gepraat over de zomervakantie. Het is al heel leuk in groep 6, omdat het lastiger wordt, dus ook steeds leuker en omdat juf Jacintha er is. We hebben een verjaardagskalender gemaakt en de eerste keer taal, spelling en rekenen gehad, we gingen steeds stapje voor stapje verder. We moesten donderdag beginnen met vijf opdrachten, daar hebben we goed bij samengewerkt:

 

    We hebben ook verschillende instructiegroepen, we werken goed met de blokjes, we kijken zelf ons werk na en dat doen we eerlijk, we kunnen heel stil werken in de klas en daar kunnen we bolletjes mee verdienen. We hebben vrijdag onze klassenmissie gepresenteerd.

     

    Het nieuwe thema van aardrijkskunde gaat ov

    1. De klassenmissie maken. Toen hebben we met elkaar bedacht wat we belangrijk vonden in de kas. Daarna werden er zinnen bedacht en de missie is geworden: ‘Dit schooljaar, vertrouwen en steunen we elkaar. In de lessen gaan we niet teveel praten, zo halen we goede resultaten!’
    2. Nadenken over wat een goede leider is. We gingen eerst voor onszelf opschrijven wat een goede leider moet kunnen en doen. Toen gingen we in groepjes bespreken wat het groepje het belangrijkst vond en de belangrijkste dingen hebben we op een grote, mooie zes gezet.
    3. De leiderschapstaken verdelen. We gingen leiderschapstaken verdelen. Een groepje heeft drie sterren gemaakt. Op die sterren zitten hartjes. De ene helft van het hartje is een taak, de andere helft is de naam van de leider van die taak. De hartjes zijn door de helft, dus we kunnen ook van leiderstaak wisselen.
    4. De cirkel van invloed en de cirkel van betrokkenheid maken. Eerst heeft juf uitgelegd wat de cirkel van invloed en de cirkel van betrokkenheid is. We snappen het heel goed. We hebben allemaal dingen bedacht die bij die cirkels horen. Het groepje die de cirkels mocht maken hebben het met sterren opgeplakt.
    5. De afspraken van groep 6 bedenken. We hebben in groepjes bedacht welke afspraken we met de groep willen maken. Die afspraken heeft een groepje mooi opgeplakt. Daar omheen zijn handen en op die handen heeft iedereen een handtekening gezet. Dat hebben we gedaan, omdat we ons er allemaal aan gaan houden.

    er de watersnoodramp. Met gym hebben we een nieuwe juf op dinsdag en vrijdag geeft juf Jacintha les. We gingen vrijdag ‘stilte-trefbal’ spelen. Dat vonden we leuk, want als je geluid maakte was je af. Dat wilden niemand, dus was iedereen helemaal stil en we konden toch heel goed het spel spelen.

     

    We denken dat dit een heel leuk schooljaar gaat worden!! 

     

    Groetjes alle kinderen van groep 6!

     

    0cfb6c93-e4aa-4d9c-a873-7db8a166025b147df8cb-53c9-4c94-aeeb-a3db4480fb00147df8cb-53c9-4c94-aeeb-a3db4480fb00 (1)1df4356d-c89b-4c47-9a5d-190ecad902be2f62966e-cbda-4a48-a9d9-d9890c9d2adc42a04d0d-43bf-4a2d-87f3-7386e2e07e89430c286e-c3cc-4682-ada0-ae5fb8899273539e2e31-cde6-43ab-834a-d74e813c95bd54300645-0313-49b3-8068-d402acea524a5ae941dc-dbc3-488f-8e31-fc193bb726725af72560-c06e-4837-9538-39c1bac784b7612349b7-5d87-4d10-9ccd-638f5ec5675066074606-2ef5-48c3-a79e-27d3fc3882476ad4dc57-e204-4b28-9a9a-7d9fd43b15656f3f094d-708b-449f-909a-df3b51a642a16f58436e-d22d-4f64-b483-82b1b84fee0471a4c464-91c6-4bc4-980e-92585c8966ac71a4c464-91c6-4bc4-980e-92585c8966ac (1)749b9b2a-23f4-4e66-9c32-8d7ef75f6d6b7dc25c83-e8c4-4d6e-ac52-9c46f3ef17f987c502c1-1ac0-496c-9d35-0616dd93e4b58812faef-fdc1-4b4b-94e0-1f6f792332f08bcdab47-456d-4851-be9b-01af10d53d0992763001-b065-49ae-8162-59e997af21f29276f64c-0b9d-431d-8bda-bc50b2736d7e94f5efe6-a663-4835-a8f7-2026cd8e3ae79a294bf9-66ed-4c35-97a0-f55c330aa6a8a4ee343b-cfb7-4371-85b8-4d8755dd960ac67ddfca-0a5c-4179-aa39-128a5b349c16d496e4fc-503f-4107-a404-58e19c20a031dafaad8b-b84d-4e76-b8c7-bdab0bb87d29dc0c87fa-1071-426a-83a2-6f46d821fb91e63045bd-1c1f-4447-adf3-212186b14936ed67caa1-df5e-489d-a1c3-e2c2662ab5d4

    21 april 2018

    De Marinx nieuwsberichten

    Nieuwsbrief 't Kroontje 12 apri 2018

    Meer

    Meer nieuws

    Agenda

    Koningsspelen op De Marinx!!!

    24 april 2018

    Koningsdag (kinderen vrij)

    27 april 2018

    Meivakantie

    28 april 2018

    Alle agendapunten

    Agenda

    • 24 april
    • 27 april

    Twitter

    Twitter mee met #RkbsDeMarinx

    Deel deze pagina

    Contact


    RKBS De Marinx
    Zwarteweg 13 b
    1735 GK ’t Veld
    T 0226 421890

     

    Volg ons ook op!


    FacebookTwitter

     

    Directeur


    Annemiek Koenders - Van der Voort

    Annemiek Koenders - van der Voort

     

     

    Onze school staat hier


     

    Stuur ons een e-mail


    Snel naar


    Home

    De Marinx

    Team de Marinx

    Schoolgids

    • Schoolgids
    • Jaarkatern

    Ouderinformatie

    • Ouderbetrokkenheid 3.0
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderraad
    • Buitenschoolse opvang
    • Schooljaarverslag 2016-17
    • Schooltijden
    • Verlof aanvragen

    Missie en visie

    • Missie
    • De zeven kernwaarden
    • Schoolplan 2015-2019
    • Adaptief onderwijs
    • The leader in me
    • Flyer "Leren doen we samen"
    • Opbrengst gericht werken
    • Startegisch jaarplan 2017-2018

    Katholieke Grondslag

    Schoolklimaat

    • Omgangsprotocol
    • Kanjertraining
    • Informatiefolder kanjertraining

      


    De Marinx

    Brede School

    • Buitenschoolse opvang
    • Peutereducatie

    Passend onderwijs

    • Ondersteuningsprofiel

    Rapport onderwijsinspectie

    Rondleiding / inscchrijven

     

    Groepen

    • groep 1/2 A
    • groep 1/2 B
    • groep 3
    • groep 4
    • groep 5
    • groep 6
    • groep 7
    • groep 8 A
    • groep 8 B
    • Plusklas

     

    Agenda

    Nieuws

    Foto's

     

    Zoeken in de site

    Alle gegevens onder voorbehoud RKBS De Marinx.
    Inloggen | SchoolKrijtje - Basisschool website | Ziber - Website software | SdH Vormgeving - Vormgevers uit Schagen